سفارش تبلیغ
صبا ویژن

غواصی در کیش

غواصی در کیش

یکی از راه های اصلی برای پی بردن  به  پیچیدگی قطره ای کوچک از دریای هستی، دیدن و لمس کردن طبیعت هست. بسیاری از افراد برای لمس طبیعت و ارضای حس حیرت و لذت طبیعت زیر آب را برمی‌گزینند. غواصی کردن به شیوه‌ی امروزی عمر چندانی ندارد . در ابتدای امر ملاحان و کسانی که از راه پیدا کردن مروارید گذران میکردند به نوعی این ورزش را انجام میدادند؛ بدون تجهیزات امروزی مانند اسنورکلینگ و فقط با استفاده صحیح از حداکثر حجم ریه، گرچه امروزه هم روش سنتی در بعضی از جا ها به صورت محدود رواج دارد. در زمان حاضر اهداف مختلفی برای غواصی کردن وجود دارد از جمله اهداف صنعتی،پژوهشی،تفریحی و ورزشی که به مقتضای شرایط انجام میگیرند.مرکز اصلی غواصی در کشور عزیز ما ایران جزیره زیبای کیش میباشد که دارای مراکز و کلوپ های متعدد غواصی میباشد که مورد توجه افرادی‌ست که از تور کیشاستفاده میکنند.

اکونومی خاص و منحصر به فرد جزیره کیش و وجود ریف های مرجانی زیبا و فراوان در سواحل آن موجب شده است که عده ی کثیری از متقاضیان تور‌کیش که مدت ها بی‌صبرانه منتظر غواصی در این آب های درخشان و شفاف بودند بی محابا اقدام به تجربه ی آن بکنند. غواصی در اکثر سایت های کیش نیاز چندانی به  مهارت و تبحر بالا ندارد و متقاضیان مبتدی میتوانند با گذراندن دوره ای با طول کمتر از سی دقیقه به راحتی از این تفریح دلچسب بهره مند شوند.سواحل شرقی جزیره کیش جز مناطق استثنائی و فوق‌العاده خلیج فارس هستند. از دیگر نکات قابل تامل آن است که غواصی در کرانه های کیش در تمام فصول سال قابل انجام میباشد و محدودیتی ندارد؛ و فقط زمانی که سواحل شرقی طوفانی باشد حتما باید غواصی در آن منطقه را کنار گزارده و به سایر نقاط (کلوپ ها) مراجعه کرد. خوشبختانه در سال های اخیر سایت ها ومراکز غواصی متعددی در جزیره کیش به وجود آمده است و باعث راحت تر شدن دسترسی به این تفریح گرانقدر شده است. این سایت ها دارای خصوصیات و ویژگی های مختلف هستند و عمق آن ها در هنگام جزر و مد متغیر است و حدودا از 5 تا 30 متر عمق دارند. سایت های غواصی از همه‌ی لحاظ ایمن هستند تا شما بتوانید با خیالی آسوده غواصی کنید. بسیاری از افراد از ماهی های گوشتخوار واهمه دارند ولی در پاسخ آن‌ها باید بگویم در اکثر سواحل کیش آبزیان درنده زندگی نمیکنند، در آن جا اغلب ماهی های باراکودا، خفاش ماهی و یا بلک تیپ زندگی میکنند.

در کرانه های کیش سایت ها و کلوپ های غواصی متعدد فعال هستند که شما عزیزان میتوانید از آن ها استفاده بفرمایید ولی چند مورد از مشهورترین آن ها عبارتند از سایت متحدان دریایی،پردیس دریایی،دلفین دریایی،مدرسه غواصی و سیشل. در آخر هم باید یادآور شد که خادمان شما در آژانس مسافرتی چوبین برای شما عزیزان یک تور کیش پر از شادی و لبخند آرزومند هستند.